Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Opdateret 13. maj 2020

Finurligheder.dk drives af virksomheden Finurligheder ApS. Herunder kan du læse handelsbetingelser for handel med Finurligheder ApS via webshoppen på finurligheder.dk.

Kontaktinformation

Adresse: Kastanieallé 7, 8680 Ry

Mail: bettina@finurligheder.dk

CVR. nr: 39 13 74 37

Levering af pakker

I Finurligheder ApS vil vi altid gøre vore bedste for at sikre, at vi afsender pakker senest to hverdage efter at bestillingen er modtaget. I særligt travle perioder eller i forbindelse med ferie kan der dog godt gå lidt længere tid. I så fald vil det fremgå af forsiden på webshoppen.

Der er fri fragt på alle bestillinger over 500 kroner til GLS pakkeshop – eller du kan vælge at betale differencen til en anden leveringsform. På bestillinger under 500 kroner, varierer fragten, da den afhænger af fragtudbyder og om pakken skal leveres til pakkeshop eller privat. Du får altid oplyst fragtprisen, inden du betaler.

Afhentning af pakker

Det er muligt at vælge afhentning af dine varer. Det er gratis, og du modtager en sms, når din pakke er klar. Det er muligt at afhente alle hverdage mellem 10-17. Din ordre bliver stillet i Garagen på Kastanieallé 7, 8680 Ry.

Bestilling

Finurligheder.dk er som udgangspunkt åbent hele døgnet, alle årets dage, men kan være lukket i perioder på grund af systemarbejde.

Når du lægger varer i indkøbskurven på finurligheder.dk, kan du løbende følge med i den samlede pris. Eventuel ekstra betaling for fragt vil dog først blive udregnet og tillagt den samlede pris, umiddelbart før du er klar til at afgive den endelige bestilling.

Vi bestræber os på at holde varebeholdningen opdateret, så du kun kan bestille varer vi har på lager, men vi forbeholder os retten til at annullere eller udsætte leveringstiden på en ordre på grund af fejl i varebeholdning. Hvis vi bliver nødsaget til at udsætte leveringstiden, vil du kunne vælge at annullere ordren uden omkostninger.

Betaling

Finurligheder ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, Mastercard, samt betaling via MobilePay.

Alle beløb er i danske kroner og er inkl. moms.

Finurligheder ApS bruger en dansk, godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Fortrydelsesret

Skulle du mod forventning fortryde dit køb af en vare, har du ret til at fortryde købet indenfor 14 dage.

Fortrydelsesretten regnes fra det tidspunkt, hvor du køber din vare. Har du afgivet bestilling den 1., har du frist til og med den 15. i samme måned.

Hvis fristen udløber på en helligdag, en lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, kan du vente til den efterfølgende hverdag.

Fortrydelsesretten er overholdt, hvis du sender din meddelelse om fortrydelse, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Du er kun sikret at kunne modtage det fulde beløb retur, hvis du endnu ikke har taget dine varer i brug. En vare betragtes som værende taget i brug, hvis forseglingen eller emballagen er åbnet.

Hvis en vare er blevet taget i brug, forbeholder vi os ret til kun at returnere den del af det betalte beløb, der svarer til varens markedsværdi, når vi modtager den retur fra dig.

Hvis du vil gøre brug af din fortrydelsesret, skal du – inden du tager dine varer i brug og inden udløbet af 14-dagesfristen – i en utvetydig skriftlig erklæring meddele dette til Finurligheder ApS, Kastaniealle 7, 8680 Ry, eller via mailadressen bettina@finurligheder.dk.

Ved tilbagelevering skal du sørge for, at varen er forsvarligt emballeret, da du har ansvaret for varen, indtil den ankommer til os.

Finurligheder ApS refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse, og varen er returneret til ovenstående adresse. Du betaler selv for fragtomkostningerne i forbindelse med returnering af varen. Betaling for en eventuelt gaveindpakning eller andre ekstra services returneres ikke.

Specialfremstillede varer eller varer der har fået et tydeligt personligt præg kan ikke returneres.

Reklamation

Finurligheder ApS kontrollerer altid alle pakker inden afsendelse. Skulle der alligevel være fejl ved en ekspedition, må du endelig tage kontakt til os på bettina@finurligheder.dk.

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert anvendelse af produktet.

Varer, der returneres med reklamation, vil have en behandlingstid på maksimalt 7 hverdage, hvorefter du modtager nye varer, eller det betalte beløb bliver krediteret. Hvis vi ikke har erstatningsvare på lager, vil det betalte beløb blive krediteret inden for 7 dage.

Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget en mangel ved din pakke eller vare. Hvis du reklamerer inden for 14 dage efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer Finurligheder naturligvis dine fragtomkostninger.

Når du returnerer en pakke eller vare fra Finurligheder, bedes du oplyse, hvad problemet er. Bemærk: Finurligheder modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at de modtagne pakker eller varer altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Derudover skal du huske at få en kvittering for afsendelsen, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Adresse:

Finurligheder ApS
Kastanieallé 7
8680 Ry

Ophavsrettigheder

Alt indhold i både de fysiske materialer, indhold på hjemmesiden finurligheder.dk, samt alt andet indhold relateret til levering af disse ydelser tilhører Finurligheder ApS.

Al kopiering, distribution eller anden brug af dette indhold er forbudt uden skriftligt samtykke fra rettighedshaverne.

Kunder har ikke rettigheder til kommercielt brug, salg, videresalg, eksemplarfremstilling, distribution af dette indhold eller lignende. Det samme gælder rettigheder til brug, som kræver en licens til offentlig fremvisning.

Sociale medier

Vi vil rigtig gerne se jeres hygge og leg med pakkerne. Så tag endelig nogle billeder eller videoer og del dem på vores Facebookside eller vores Instagramprofil. Husk ligeledes at følge os, så du kan holde dig orienteret omkring konkurrencer mv.

Finurligheder forbeholder sig retten til at bruge alle immaterielle rettigheder, herunder billeder og videoer, som er lagt ud på finurligheder.dk samt Finurligheders Facebookside og Instagramprofil.

Du er selv ansvarlig for, hvilke informationer du vælger at dele, og Finurligheder kan ikke stilles til regnskab for det indhold du deler. Vi forbeholder os ret til at slette uploadet indhold, i det omfang det ikke vurderes give værdi til den sammenhæng det indgår i.

Persondata

I forbindelse med dit køb, behandles følgende informationer om dig; Navn, adresse, mail, telefonnummer, og hvilke varer du har købt.

Personoplysninger behandles fortroligt og lagres under sikre forhold i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Personoplysninger afgives aldrig til tredjepart, med mindre du selv udtrykkeligt giver tilsagn hertil, og vi indsamler aldrig personoplysninger, uden at du selv har givet os disse oplysninger ved registrering, køb eller deltagelse i en undersøgelse m.v. Ved deltagelse i undersøgelser mv. vil der i den konkrete undersøgelse, fremgå hvilken behandling der foretages.

Personoplysninger bruges til gennemførelse af dit køb eller den service, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med.

Oplysningerne bruges derudover til at få større kendskab til  dit brug af websitet finurligheder.dk. Denne brug kan bl.a. omfatte undersøgelser og analyser, der er rettet mod en forbedring af vores produkter, tjenester og teknologier.

Overdragelse af oplysninger til tredjemand sker kun i det omfang, det er nødvendigt for at gennemføre købet, f.eks. ved gennemførelse af betaling og forsendelsen af varen. Finurligheder ApS har databehandleraftaler med alle tredjeparter, der har adgang til personoplysninger.

Du kan læse mere om vores persondatapolitik her:

https://finurligheder.dk/persondatapolitik/

Elektronisk henvendelse

Ved køb på hjemmesiden giver du os samtidig samtykke til, at Finurligheder ApS må kontakte dig via e-mail og telefon.

Vi sender kun informationer om dit køb, modtagelse af betaling og varens vej til dig, og om eventuelle problemer der måtte opstå.

Cookies

Ved anvendelse af hjemmesiden accepterer du, at vi anvender Cookies. Cookies er små datafiler, som din browser gemmer for vores website, og som kan bruges til at holde styr på hvad der sker under dit besøg, og hvad du lægger i kurven. Cookies er ikke programmer, og kan ikke indeholde virus.

Tvister

Tvister skal søges løst i mindelighed.

Køb på finurligheder.dk er underlagt dansk ret, og hvis parterne ikke kan komme til enighed, kan tvisten indbringes for passende klageorgan eller afgøres ved danske domstole og efter dansk ret. Du kan oprette en klagesag via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens side: Klagonline.forbrug.dk.

Hvis der ikke kan findes en løsning i samarbejde med Center for Klageløsning, har du mulighed for at indbringe din klage for Forbrugerklagenævnet, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: kontakt@finurligheder.dk.

Ændringer af handelsbetingelserne

Ændringer af disse betingelser kan af Finurligheder foretages uden forudgående varsel.

Hvis du er i tvivl eller har spørgsmål vedrørende vores handelsbetingelser, er du altid meget velkommen til at kontakte os på bettina@finurligheder.dk.